come! JOIN me (=

Wednesday, July 27, 2011

...genap seminggu satu hari...

long long time x menghupdate blog..
baru lpas cuti mid sem..
n as usual, time cuti ni le brtmbh2 kepemalasan nye aku..
20 july 2011..
ayah uda a.k.a pak sedare a.k.a org yg jge aku elok2 je lpas ibu habis pantang kan aku..
a.k.a. org yg layan segala mcm perangai suke giler menanges aku time kicik2..
a.k.a org yg duk anta bencik a.k.a abg ak p tadika..
jumpa dgn Pencipta nya..
selalu aku dgr pasal sakit nya sakaratulmaut dari ustaz ustazah pnye ceramah..
tahu sbb terjumpa dlm mane2 buku..
but for the 1st time..
saat sakaratulmaut...aku tgk...
sakit nya...aku takut..aku insaf..
mgkn rezeki aku..
ayah uda yg selama ni jga aku n bencik time ibu ayah p keje..
pergi mnghadap Ilahi dgn aku n bencik dekat dgn dia..
sedih?
tipu la kalo x sedih kan...
mcm2 perangai x brape nak betoi aku n bencik dye tau...
tapi kan setiap yg hidup mesti pulang balik kpd Penciptanya..
so...redha n chillax.. : ' )

~tambahsikit~
kring..kring...
aku         : "Helo assalamualaikum!ayah uda!knal x sape ni???"
ayah uda : "Waalaikummussalam....knai le!Ajila." (ajila~~~ayah uda sorg je yg pnggl aku mcm ni...hihi)
aku         :"Ayah uda jgn lpe mkn ubat"
ayah uda :"Iye...tp da tua ni..bile2 je Allah ambk nyawa...kamu blaja elok2.."

...serius da rindu kat ayah uda...
Ya Allah..terima kasih bg aku peluang tgk ayh uda..
sesape baca post ni..
pliz do me a favour..
sedekah kan al-Fatihah utk my beloved ayah uda...
thanz~~ ( :

1 not guilty:

bez amin said...

ak bersyukur ayah uda meninggal d pangkuan ak,itulah nikmat terbesar yg Allah kasi kt ak b4 Dia amik balik ayah uda..alhamdulillah